برند نسکافه Nescafe از شرکت نسله در یک کمپین تبلیغاتی گسترده در حوزه برندینگ اقدام به برگزاری یک برنامه بازاریابی چریکی کرده است. در این کمپین نسکافه Nescafe از دو فضای مجازی و محیطی استفاده کرده است.
شرکت نستله با قرار دادن ۱۰۰۰ عدد ماگ قرمز رنگِ معروف نسکافه در طول مسیر عابرین پیاده در مناطق مختلف و قفل کردن آنها به نردهها و صندلیها توجه عابرین را به خود جلب کرده است.
این ماگ ها متعلق به عابرین هست و میتوانند آنها را در اختیار بگیرند، اما این ماگها قفل چهار رقمی دارند!!!
اینجاست که شبکههای اجتماعی به کمک یک کمپین چریکی محیطی میآیند؛ عابرینی که در نزدیکی ماگها هستند با مراجعه به صفحه نسکافه در فیسبوک و وارد کردن آدرس دقیق ماگ، رمز قفل ماگ را دریافت میکنند.
در نهایت عابرین پس از باز کردن قفل و در اختیار گرفتن ماگ قرمز نسکافه میتوانند با مراجعه به اولین دکه نستله ( نسکافه Nescafe ) نوشیدنی گرم و رایگان دریافت کنند. البته اینجا تنها یک نوشیدنی دریافت نمیکنند بلکه یک ماگ دیگر هم دریافت میکنند تا با یک نفر دیگر از نسکافه خوردن لذت ببرند.